måndag 24 maj 2010

Pelargoner i blom!

Jag älskar Pelargoner, hade en vit som jag lyckats övervintra och ta sticklingar av samt en rosa Mårbacka som också hängt med sen förra året. Dessa har kompletterats med lite sticklingar från Blomsterlandet som jag köpte när de hade Pelargonveckor, dock blev de andra färger än vad som utlovades, menmen.. Här är bilder på de som blommar nu på min balkong:
En cerise Pelargon med lite orange i mitten av blomman, denna skulle enligt Blomsterlandet bli lila.
En lite ljusare rosa Pelargon med vitt i mitten, denna skulle också vara lila.
Americana light pink.
En rosa Mårbacka, stickling som nu blommar.
En vit Pelargon som jag ej vet namnet på, fick som stickling för 2 år sen av mamma.

Har knoppar på flera av de andra Pelargonerna som jag hoppas slår ut snart! //Ella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar