måndag 21 mars 2011

Dagens sådd

Åh vad skönt det är att odlingssäsongen satt igång igen. Idag när jag skulle hämta Alva på dagis kikade jag in på konsum och köpte på mig ännu mera frön. Så nu har jag och Alva sått tagetes (två olika sorter), smultron och gyllenbär. Dessutom har jag tagit frön från gul körsbärstomat och liten plommontomat som vi också har sått, tiden får visa om det blir något utav det. Frön till basilika, citronmeliss (som även har det vackra namnet Hjärtans fröjd) och blomman tvillingsporre väntar också på att få komma ner i jord, liksom några potatisar och en vitlök.


Blasten som kommer upp från vitlöken är god att klippa ner i mat, ungefär som gräslök.
/Emma

1 kommentar:

  1. Härligt med sådd! Har också petat ner några frön och idag när jag tog av plastlocket frågade jag mina frön varför de inte vill dyka upp snart. vattnade lite med blomsprutan o ställde i solen. En timme senare hade både dahlia och basilika dykt upp! Behövs bara lite kärlek ibland :)
    Har odlat paprika innan och bladlössen äääälskar paprika. Dock är det underbart gott om man kan hålla lössen ifrån dem :D
    Måste ni pollinera melonerna själva eller sköter de sig självt?

    SvaraRadera