onsdag 9 juni 2010

Dr Westerlund

Jag och mamma kom på för några veckor sedan att denna blomma som är från min mormors blomma från början måste vara doftpelargonen Dr Westerlund, när vi hittade en lika dan på Blomsterlandet. Både jag och mamma har haft den i flera år och min mormor i många år före och den har aldrig blommat och varken jag eller mamma trodde att det kunde vara en Pelargon. Mormor har alltid kallat den för "hälsoblomman". Har läst på lite om denna och det var just hälsoblomma som den brukade kallas för! Det är en doftpelargon som jag verkligen gillar doften av, även Tilde brukar gå och gnugga på bladen för hon tycker att den luktar så gott! Emma har fått en stickling av denna, får se om någon av oss kommer att få denna att blomma!

/Ella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar